Zpět na články

Projektování v zahraničí

Zahraniční projekty jsou nedílnou částí práce v KPMG. V zahraničí pracujeme často, i na plný úvazek spolu s tamními kolegy. Zajímá vás, jak to celé funguje? V článku jsem se mimo jiné rozepsal o tom, jak naše mezinárodní spolupráce probíhá a jak jsme se měli v Dubaji na našem posledním projektu.

Naposled v Emirátech...

KPMG je velká firma, celosvětově máme více než 150 tisíc zaměstnanců ve většině zemí. Ačkoliv fungujeme hodně na lokální úrovni, proč bychom si globálně nepomáhali? :-) Mezinárodně nás spojují tzv. Centre of Excellence neboli kompetenční centra. Jedno z nich máme v České republice pro oblast zákaznické zkušenosti. O tom více ZDE.

Tato centra naplňují spektrum centralizovaných funkcí. Jednou z nich je spojování poptávky a nabídky know-how. No, a tak jsem se dostal do Dubaje, kde jsem pracoval na svém posledním zahraničním projektu. Ale o tom později. :-)

Jak často pracujeme v zahraničí?

Frekvence práce v zahraničí se odvíjí od zaměření, kterému se v rámci Management Consultingu věnujete. (Co vše v MC můžete dělat najdete v sérii „Co děláme v MC“ na blogu). Já se věnuji zejména Customer Eperience. Ta je globálně v poslední době horkým tématem, a proto se do zahraničí dostaneme opravdu hodně. Podobně na tom jsou kolegové z Data Analytics.

Pracujeme v několika nastaveních:

  • Práce z Prahy – časté diskuze, telefonáty, poskytování směru pro tým, který pracuje na místě
  • Občasné cesty ke klientovi – většina práce je z Prahy, několikrát za projekt strávíme 1-2 týdny v zahraničí, např. tam pořádáme strategické workshopy apod.
  • Plně v zahraničí u klienta – po celé trvání projektu jsme v zahraničí, v apartmánu/hotelu, pracujeme buďto v tamní kanceláři KPMG anebo u klienta

Většina projektu je z prvního soudku, celkem často se stává také druhý bod. Třetí možnost je méně frekventovaná, ale zároveň ta, již vyhledávám. Představuje totiž nekonečný zdroj změny, cest a nejistot.

Jak to fungovalo v Dubaji?

Stěhovat se, dolétat, pracovat s novými lidmi je v celku zajímavé, zároveň úměrně náročné. V Dubaji jsme se ubytovali v apartmánu se dvěma pokoji, kuchyní (kterou jsme občas používali! :-) ) a obývákem, kde jsme si zapojili Play Station a když to šlo, tak po práci nahrazovali stres střílením Stormtrooperů.

Pracovali jsme v kancelářích klienta, abychom mohli pohodlně chodit na četné schůzky. Běžně se bydlí blízko kanceláři, tentokrát to bylo opravdu blízko, cca. 5 minut chůze.

V projektu jsme fungovali v seniornějších pozicích a měli k dispozici několik místních analytiků. Navzájem jsme si předávali know-how.

Český tým zajišťoval převážně celkové plánování aktivit a workshopů, scházeli jsme se s klientem a připravovali potřebný obsah jako persony, zákaznické cesty a podobně. Lokální tým pak zajišťoval projektový management a pomáhali se zpracováním výstupu pro klienta.

Na další detaily o mé zkušenosti z Dubaje se můžete těšit v dalším příspěvku.

Zajímá tě něco o Management Consultingu nebo o mých zkušenostech? Napiš nám na facebook, rád ti o tom řeknu víc. Jinak, nechť tě provází síla!

Volné pozice