5 předpokladů pro práci v Consultingu
Naše MC oddělení je plné lidí s dobrými znalostmi, schopnostmi i vzděláním a talentem. To, co je však extrémně důležité, a v CV to nenajdeme, jsou vlastnosti a předpoklady pro práci konzultanta. Sepsal jsem pro vás, které to jsou.
Kolektiv je pro nás v KPMG klíčový. Jsme pověstní uvolněnou atmosférou, které nám umožňuje společně lépe pracovat jako tým. Na co bychom měli dbát, aby náš tým fungoval, jak má?
- Dodržovat dohody a nedělat chyby
- Pracovat s nadšením
- Dávat pozor na detaily
- Rozmyslet kontext a přístup před aktivitou a...
- ...mít schopnost poradit si
1. Dodržovat dohody a nedělat chyby
Velice jednoduše - děláte přesně to, k čemu jste se zavázali, a dodržujete termíny. Zní to samozřejmě, ale pro efektivitu a důvěru v týmu je to skoro nejdůležitější.
Například na začátku kariéry na vás tým spoléhá s pečlivými zápisy z jednání, organizací projektů či přípravou podkladů. Pokud budete pracovat dobře i bez nutnosti dohledu, dostanete více projektů i důvěry a budete i rychleji postupovat v kariéře.
2. Pracovat s nadšením
Naše oddělení je prostředí, kde se řeší náročná témata v náročné pracovní atmosféře, která vyžaduje absolutní nasazení neboli produktivní/konstruktivní přístup. A opět - kolektiv je nejdůležitější. Dobrá nálada a nadšení přináší ovoce, přátelské vztahy a efektivitu. Pokud nadšení chybí, dokážete si představit, co by se stalo s výsledky. :-)
3. Dávat pozor na detaily
Nejasnosti a chyby v materiálech, které klientovi dodáváme, by byly zdrojem pochyb. Chyby v gramatice, výpočtech - to vše se odrazí na výstupu celého týmu a na vnímání naší práce. Je proto důležité dbát na pečlivou a bezchybnou přípravu podkladů. Nesmíme zapomenout, že my neprodáváme zboží, ale nápady, řešení, čas a pomoc. A to vyžaduje preciznost.
Pokud toto děláte běžně, tak super. Pokud přemýšlíte spíše v oblacích a některé detaily vám občas unikají, není to konec světa. Je to na vlastně jednoduchý recept – kontrolujte svou práci postupně. Tzn. rozepište si postup práce (například strany dokumentu, jednotlivé výpočty), připravte si checklist a při kontrole si jednotlivé součásti odškrtávejte.
4. Rozmyslet kontext a přístup před aktivitou
Je celá řada aktivit, které na vás v (Management) Consultingu čekají. A máme mezi sebou mnoho ambiciózních lidí, kteří je chtějí rychle udělat. Není dobré však pracovat jako mašina, ale spíše se vždycky pořádně zamyslet nad jejich kontextem, smyslem a pochopit, proč je děláme. Pokud máte nápad, jak je dělat jinak, nebojte se své řešení navrhnout manažerovi. Proaktivita se cení zlatem!
5. Schopnost poradit si
Pravděpodobně tu zezačátku často narazíte na projekty či aktivity, které jste nikdy nedělali, a nemáte s nimi zkušenosti. Je důležité umět si poradit, ale pokud něco bude přes vaši hlavu, rozhodně se nesnažte to vyřešit o samotě a nelámejte si zbytečně dlouho hlavu. Ptejte se! Předejtete tak nešťastným výsledkům i vlastním špatným náladám. :-)
Máte k dispozici tým kolem sebe. V KPMG je také řada expertů, i v jiných odděleních, kteří se třeba na danou problematiku specializují. Umět požádat o pomoc a radu je klíč a každý vám ji rád dá.
Do Management Consultingu právě hledáme spoustu nových kolegů - dejte nám o sobě vědět!